Om oss

Vi som är DestinationsArenan har jobbat med destinationsutveckling på många håll i landet. Vi har handfast kunskap om hur man jobbar med små och stora företag, kedjeföretag, destination, kommun och region. Vi har gjort rätt. Och vi har gjort fel. Vi delar gärna med oss.

Vi har själva köpt konsulttjänster och vet vad som fungerar. Vår ambition är att leverera ett resultat som vi kommer överens om i förväg. Till ett överenskommet pris, där allt ingår.

info@DestinationsArenan.se

Annamari Thorell, 070-373 17 03, at@destinationsarenan.se

Mats Jansson, 070-829 15 97, mj@destinationsarenan.se

Vi är:

Annamari Thorell är konsult med verksamhet inom analys, strategi, allians och kommunikation sedan 2010. Med en bakgrund inom turism och marknadsföring sedan mitten av 1980-talet har jobben varit varierande och många. Arbeten som guide, reseproducent, marknadsassistent på incomingföretag, marknadschef på hotell, skribent och redaktör i Stockholm gav viktiga insikter och kunskaper och ledde så småningom fram till arbete som marknads- och pr-ansvarig för gotländsk turism på det dåvarande regionala turistorganisationen. Mässor, kataloger, pressresor, samannonsering och gemensamma kampanjer ingick i det dagliga arbetet, liksom styrning av marknadsarbetet i det stora internationaliseringsprojekt som genomfördes på Gotland i samarbete med bland annat Visit Sweden och Swedavia.

I det egna företaget har uppdragen bland annat inkluderat projektledning av Almedalsveckan 2011, affärsutveckling, utbildning och föreläsningar kring fotspårsturism runt om i landet, strategiska allianser med andra starka varumärken för marknadsföringssamarbeten.

Mats Jansson har har tjugo års erfarenhet från utvecklingsarbete inom den gotländska besöksnäringen som marknadschef och senare utvecklingschef vid den regionala turistorganisationen Gotlands Turistförening. På Gotlands Turistförening var Mats ansvarig för föreningens projektverksamhet och analysverksamhet.

Projektledare för en rad utvecklingsprojekt inom turistnäringen på Gotland. HES – Historieturism och evenemang i samverkan, DEMA Gotland – Destinationsutveckling och nya marknader, Swedish Gotland i samarbete med Visit Sweden.

Tillsammans med Leif Wictorén har Mats i egen konsultverksamheten bland annat gjort en förstudie kring gemensam bokningsportal för Region Dalarna, analys av it-stöd för bokning i Kalmar län och förstudie samt processledning av uppstart av destinationsutveckling i Vallonbruken i Uppland

Working partners

När vi inte kan själva, men vill presentera bra lösningar, så har vi ett utmärkt nätverk av konsulter som vi samarbetar med i olika sammanhang.

Henrik Löwenhamn, jobbar som frilansande webbkommunikatör. Henrik utbildar och föreläser inom webbstrategi, webbnärvaro, sociala medier, SEO och liknande. Allt inom WordPress från design och utveckling av enklare sajter till konsultation kring beställning av stora webbplatser. Har tidigare bland annat jobbat på Riksantikvarieämbetet som webbkommunikatör, Gotlands turistförening, Gotland Just Nu och även frilansat åt Gotlands Media. Extrasträng på lyran: Eminent DJ för alla typer av spelningar.

Christer Kuttainen, kan e-handel på sina fem fingrar. Christer är doktor i elektronisk handel och har fortfarande ett ben kvar i forskningsvärlden. Som konsult arbetar han med föreläsningar, projektledning och stöd vid upphandling av olika it-lösningar, ofta med e-handel som viktigt inslag. Har bland annat arbetat med utvecklingsprojekt kring e-handel och säljande webb i Uppland, Norrbotten och Västerbotten. Extrasträng på lyran: Hästkarl som kör både i skogen och till kyrkan.

Sleeping partner

Leif Wictorén var med och startade DestinationsArenan. Han har nu lämnat verksamheten och är turistchef på Regionförbundet i Blekinge.